Digitálna podpora výučby
Učebná pomôcka MATADOR KiGa prináša vďaka metodickým plánom pre IKT úplne nový rozmer výučby. Využitie interaktívnej tabule s návodmi (Ki1, Ki2, Ki3 a Ki3+ pre materské školy a Klassik1, Klassik2, Klassik3 a Klassik 3+ pre základné školy) zjednodušuje plánovanie hodiny a výrazne zvyšuje motiváciu žiakov. Učenie sa pre nich tak stáva atraktívnejšou a podnetnejšou skúsenosťou.
Tímová práca a osobnostný rozvoj
Stavebnica MATADOR podporuje rozvoj sociálnych a osobnostných kompetencií. Deti a žiaci môžu pracovať skupinovo aj individuálne, a to aj bez neustáleho dohľadu vyučujúceho. Pri hre s pomôckou sa učia spolupracovať, pomáhať si, komunikovať a riešiť problémové situácie. Vďaka tomu si osvojujú schopnosti potrebné pre prácu v tíme, ktoré sú dôležité pre ich budúci život.
Učenie hrou
Použitie tejto pomôcky slúži predovšetkým na učenie hrou. Rozvíja fantáziu, kritické, technické, priestorové a logické myslenie. Žiaci si cvičia pozornosť a vnímanie súvislostí, čo v nemalej miere prispieva k rozvoju ich kreativity.

Jednoduchšie plánovanie a hodnotenie
Logicky štruktúrované návody uľahčujú pedagógovi plánovanie výučby. Umožňujú mu prispôsobiť náročnosť úloh rozvojovým možnostiam dieťaťa. Vďaka činnostnému prístupu a učeniu sa pokusom a omylom tak učiteľ získa jasnú predstavu o tom, čo je dieťa schopné zvládnuť.
Po stiahnutí metodických návodov kliknite na číslo konkrétneho modelu a zobrazí sa vám podrobný návod vo vysokom rozlíšení. Náročnosť modelov je označená slovom LEVEL a počtom štvorčekov od 1 po 5. V návodoch nájdete aj presný počet dielov, ktoré budete na stavbu potrebovať.



Manipulácia s dielmi stavebnice vo veľkej miere rozvíja jemnú motoriku a grafomotoriku. Ide o dôležitý predpoklad pre ľahšie zvládnutie písania v prvom ročníku základnej školy. Zároveň deti získavajú pozitívny vzťah ku kresleniu a písaniu.
Učenie základov spolupráce
Tento príklad pomáha pedagógovi naučiť deti základom práce s náradím a materiálom. Všetky skupiny začínajú na rovnakej, jednoduchej úlohe – napríklad na modeli Hrable (Ki1-001 pre MŠ alebo Klassik1-012 pre ZŠ). Jedno dieťa drží kladivko a zatĺka paličku, zatiaľ čo druhé mu pomáha, podáva materiál a spoločne sledujú návod.
Rozvoj zručností
Na konci, podľa plánu pre IKT, spoločne rozoberú skonštruovaný model pomocou kladiva a klieští. Potom si úlohy vymenia, aby si každý vyskúšal prácu s náradím. Keď deti zvládnu základné znalosti, môžu pracovať samostatne podľa návodov, podľa vlastnej fantázie alebo pokračovať v skupinách na precíznejších a zložitejších modeloch.
Učebná pomôcka MATADOR KiGa sprevádza deti už od predškolského veku. Jej mnohostranné využitie pomáha deťom získať dôležité základy, ktoré im výrazne uľahčia vzdelávanie na prvom stupni základnej školy.
Sídlo spoločnosti
MATADOR – TOYS, s.r.o.
ul.Janka Kráľa 1365/62
020 01 Púchov
NEWSLETTER
SLEDUJTE NÁS