Učebná pomôcka MATADOR KiGa prináša nový rozmer výučby .
Využitie interaktívnej tabule s metodickými návodmi Ki1, Ki2, Ki3 a Ki3+ pre materské školy a Klassik1, Klassik2, Klassik3 pre základné školy zlepšuje plánovanie, tempo a priebeh vyučovacej hodiny. Interaktívna tabuľa spolu s metodickými návodmi výrazne rozširuje a poskytuje nové možnosti prezentácie vzdelávacích informácií a umožňuje zvýšiť motiváciu dieťaťa. Učenie sa pre dieťa tak stáva atraktívnejšie a podnetnejšie.
Použitie interaktívnej tabule s metodickými návodmi Ki a Klassik sa podieľa aj na rozvíjaní sociálnych a osobnostných kompetencií. Deti kooperáciou pri hre s učebnou pomôckou MATADOR získavajú schopnosti pracovať tímovo, pomôcť si, podeliť sa a vzájomne komunikovať, riešiť konflikty a problémové situácie. Vytvára sa tak atmosféra podporujúca učenie sa detí a žiakov, získavajúc kompetencie potrebné pre celoživotné učenie.
Žiaci môžu pracovať' skupinovo aj individuálne a nie je bezpodmienečne nutný dohlaď vyučujúceho. Učebná pomôcka slúži predovšetkým na učenie hrou, pričom rozvíja fantáziu, technické, priestorové a logické myslenie, pozornosť, vnímanie súvislostí a v neposlednej miere slúži na rozvoj kreativity.
Prínosom je logické štruktúrovanie v návodoch a tým členenie náročnosti pri plánovaní výučby vo vzťahu k rozvojovým možnostiam dieťaťa. Pedagóg získa vedomosť o tom, čo je schopné zvládnuť dieťa vo vzťahu k realizovaným činnostiam založených na činnostnom prístupe učením pokusom a omylom.
Po stiahnutí metodických návodov si môžete zobraziť podrobnejšie metodické postupy konštruovania. Kliknite na číslo konkrétneho modelu, zobrazí sa vám nový podrobnejší metodický postup konštruovania s vysokým rozlíšením. Náročnosť modelov je označená slovom LEVEL a počtom štvorčekov je zobrazená úroveň od 1 po 5 ako aj presný počet dielov potrebných na skonštruovanie konkrétneho modelu.
Pri manipulácii s dielmi stavebnice sa vo veľkej miere rozvíjajú pohyby malých svalových skupín rúk a prstov - rozvíja sa jemná motorika a grafomotorika, čo je dôležitým predpokladom pri zvládnutí tvarov písma a písania v prvom ročníku základnej školy a tiež získania pozitívneho vzťahu k aktivitám súvisiacim s kreslením, či písaním.
Príklad ktorý pomáha pedagógovi naučiť deti základom práce s náradím, materiálom a IKT návodom: všetky skupiny začínajú pracovať na rovnakej úlohe, všetci používajú rovnaký materiál, náradie a postup. Pre začiatok vyberte ľahký metodický návod (pre MŠ) Ki1 napr. 001 Hrable a (pre ŽŠ) Klassik1 napr. 012 Hrable. Jedno dieťa drží v jednej ruke kladivko a zatĺka za pomoci druhej ruky do kocky paličku, zatiaľ čo druhé dieťa mu pomáha, pridržuje mu kocku, otáča ju, počíta a podáva mu ďalší materiál podľa metodického návodu. Spoločne čítajú metodický návod z interaktívnej tabule a pracujú na zadanej úlohe. Na konci spoločne podľa metodického návodu pre IKT „Ako používať náradie,“ pomocou kladiva a kliešti rozoberú skonštruovaný model. Potom si úlohy vymenia. Keď zvládnu základné znalosti práce, môžu začať pracovať samostatne podľa metodických návodov alebo podľa svojej fantázie alebo môžu pokračovať ďalej v skupinách na precíznejších a ťažších modeloch.
Naše deti s učebnými pomôckami KiGa doslova vyrastú. Používanie tejto učebnej pomôcky deťmi v predškolskom období veľmi napomôže vzdelávaniu žiakov na prvom stupni základnej školy. Využitie učebnej pomôcky je mnohostranné.
Sídlo spoločnosti
MATADOR – TOYS, s.r.o.
ul.Janka Kráľa 1365/62
020 01 Púchov
NEWSLETTER
SLEDUJTE NÁS