Drevená stavebnica pre ZŠ je pedagogicky mimoriadne cenná pomôcka ktorá napomáha technickému vzdelávaniu žiakov. Naša múdra stavebnica taktiež umožňuje interdisciplinárnu výučbu, ktorú je možné využiť takmer vo všetkých vyučovacích predmetoch, čím získava interdisciplinárny charakter. Učebná pomôcka Matador KiGa Klassik umožňuje pracovať 6 žiakom samostatne alebo až 12 žiakom pracujúcich po dvoch alebo v skupinách. Práca s učebnou pomôckou napomáha žiakom ďalej rozvíjať tieto schopnosti: riadiť a kontrolovať svoje chovanie, kooperovať s vrstovníkmi, uplatniť sa medzi nimi, spolupracovať s nimi, riešiť jednoduché problémy s pomocou i samostatne, odlišovať hru od systematickej práci.
Obsah stavebníc si môžete rozšíril o ozubené kolesá, čo umožňuje pridať do modelov prevody a pohyblivé časti či o prevodový motor, ktorý umožňuje motorizáciu postavených modelov a tým sa technika a fyzika stáva skúsenosťou a v pravom slova zmysle po“chopit“eľnou. Konštrukcie postavené zo stavebných blokov Matador je možné pozorovať a pochopiť počas ich fungovania a prevádzky.
Dosahovanie výkonových štandardov nasledovne:
- I. Matematika a informatika: Matematika
1.ročník, 2.ročník, 3.ročník - II. Človek a príroda: Prvouka
1.ročník, 2.ročník - II. Človek a príroda: Prírodoveda
3.ročník, 4.ročník - III. Človek a spoločnosť: Prvouka
2.ročník - III. Človek a spoločnosť: Vlastiveda
3. ročník - IV. Človek a svet práce: Pracovné vyučovanie
3.ročník, 4.ročník - V. Umenie a kultúra: Výtvarná výchova
1.ročník, 2.ročník, 3.ročník, 4.ročník - Vhodná pri využívaní prierezových tém:
Osobnostný a sociálny rozvoj
Ochrana života a zdravia
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Environmentálna výchova
Regionálna výchova a tradičná ľudová kultúra
Dopravná výchova – výchova k bezpečnosti v cestnej premávke - Vhodná pri rozvíjaniu kľúčových kompetencií:
Komunikačné spôsobilosti
Matematické myslenie a základné schopnosti poznávať v oblasti vedy a techniky
Spôsobilosti učiť sa učiť sa
Spôsobilosti informačných a komunikačných technológií
Spôsobilosti riešiť problémy
Osobné, sociálne a občianske spôsobilosti
Spôsobilosť vnímať a chápať kultúru a vyjadrovať sa nástrojmi kultúry - Didaktické zásady
Samostatne
Vo dvojiciach
V skupinách
V školskom klube detí, ktorý svojou činnosťou nadväzuje na výchovno-vzdelávaciu činnosť žiakov v škole, je stavebnica využiteľná obdobne a môže byť jednou z možností na dosahovanie výkonových štandardov určených výchovným programom pre školské kluby detí.