Drevená stavebnica pre ZŠ je pedagogicky mimoriadne cenná pomôcka ktorá napomáha technickému vzdelávaniu žiakov, na čo kladie dôraz aj inovovaný ŠVP. Naša múdra stavebnica taktiež umožňuje interdisciplinárnu výučbu, ktorú je možné využiť takmer vo všetkých vyučovacích predmetoch, čím získava interdisciplinárny charakter.
Práca s touto učebnou pomôckou Matador KiGa Klassik napomáha žiakom ďalej rozvíjať tieto schopnosti: riadiť a kontrolovať svoje chovanie, kooperovať s vrstovníkmi, uplatniť sa medzi nimi, spolupracovať s nimi, riešiť jednoduché problémy s pomocou i samostatne, odlišovať hru od systematickej práci.
Stavebnica obsahuje ozubené kolesá čo umožňuje pridať do modelov prevody a pohyblivé časti a tým sa technika a fyzika stáva skúsenosťou a v pravom slova zmysle po“chopit“eľnou. Konštrukcie postavené zo stavebných blokov Matador je možné pozorovať a pochopiť počas ich fungovania a prevádzky. Stavebnicu si môžete rozšíriť o prevodový motor ktorý umožňuje motorizáciu postavených modelov.
Dosahovanie výkonových štandardov nasledovne:
I. Matematika a práca s informáciami: Matematika
1.ročník, 2.ročník, 3.ročník
II. Človek a príroda: Prvouka
1.ročník, 2.ročník
II. Človek a príroda: Prírodoveda
3.ročník, 4.ročník
III. Človek a spoločnosť: Prvouka
2.ročník
III. Človek a spoločnosť: Vlastiveda
3. ročník
IV. Človek a svet práce: Pracovné vyučovanie
3.ročník, 4.ročník
V. Umenie a kultúra: Výtvarná výchova
1.ročník, 2.ročník, 3.ročník, 4.ročník
Vhodná pri využívaní prierezových tém:
- Osobnostný a sociálny rozvoj
- Environmentálna výchova
- Regionálna výchova a ľudová kultúra
- Dopravná výchova.
Vhodná pri rozvíjaniu kľúčových kompetencií:
- Komunikačné spôsobilosti
- Matematická gramotnosť a gramotnosť v oblasti prírodných vied a technológií
- Spôsobilosti učiť sa učiť sa
- Schopnosti tvorivo a kriticky riešiť problémy
- Osobné, sociálne a občianske spôsobilosti
- Spôsobilosť chápať kultúru v kontexte a vyjadrovať sa prostriedkami danej kultúry
Didaktické zásady
- Samostatne
- Vo dvojiciach
- V skupinách
V školskom klube detí, ktorý svojou činnosťou nadväzuje na výchovno-vzdelávaciu činnosť žiakov v škole, je stavebnica využiteľná obdobne a môže byť jednou z možností na dosahovanie výkonových štandardov určených výchovným programom pre školské kluby detí.