Učebná pomôcka pre ZŠ - MATADOR KiGa Klassik
Učebná pomôcka MATADOR KiGa Klassik pre ZŠ je pedagogicky mimoriadne cenná pomôcka ktorá napomáha technickému vzdelávaniu žiakov. Naša múdra stavebnica taktiež umožňuje interdisciplinárnu výučbu, ktorú je možné využiť takmer vo všetkých vyučovacích predmetoch, čím získava interdisciplinárny charakter. Učebná pomôcka umožňuje pracovať 6 žiakom samostatne alebo až 12 žiakom pracujúcich po dvoch alebo v skupinách. Matador KiGa Klassik je významným nástrojom pre rozvoj kľúčových kognitívnych zručností, vrátane kritického myslenia. Podnecujú deti k premýšľaniu, riešeniu problémov a kreatívnemu prístupu, čo sú neoceniteľné schopnosti pre ich budúci život.
Práca s učebnou pomôckou napomáha žiakom ďalej rozvíjať tieto schopnosti: riadiť a kontrolovať svoje chovanie, kooperovať s vrstovníkmi, uplatniť sa medzi nimi, spolupracovať s nimi, riešiť jednoduché problémy s pomocou i samostatne, odlišovať hru od systematickej práci.
Učebná pomôcka obsahuje ozubené kolesá čo umožňuje pridať do modelov prevody a pohyblivé časti a tým sa technika a fyzika stáva skúsenosťou a v pravom slova zmysle po“chopit“eľnou. Konštrukcie postavené zo stavebných blokov Matador je možné pozorovať a pochopiť počas ich fungovania a prevádzky. Stavebnicu si môžete rozšíriť o prevodový motor ktorý umožňuje motorizáciu postavených modelov.
Dosahovanie výkonových štandardov nasledovne:
I. Matematika a informatika: Matematika
II. Človek a príroda: Prvouka
II. Človek a príroda: Prírodoveda
III. Človek a spoločnosť: Prvouka
III. Človek a spoločnosť: Vlastiveda
IV. Človek a svet práce: Pracovné vyučovanie
V. Umenie a kultúra: Výtvarná výchova
Vhodná pri využívaní prierezových tém:
Osobnostný a sociálny rozvoj
Ochrana života a zdravia
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Environmentálna výchova
Regionálna výchova a tradičná ľudová kultúra
Dopravná výchova – výchova k bezpečnosti v cestnej premávke
Vhodná pri rozvíjaniu kľúčových kompetencií:
Komunikačné spôsobilosti
Matematické myslenie a základné schopnosti poznávať v oblasti vedy a techniky
Spôsobilosti učiť sa učiť sa
Spôsobilosti informačných a komunikačných technológií
Spôsobilosti riešiť problémy
Osobné, sociálne a občianske spôsobilosti
Spôsobilosť vnímať a chápať kultúru a vyjadrovať sa nástrojmi kultúry
Didaktické zásady
Samostatne
Vo dvojiciach
V skupinách
V školskom klube detí, ktorý svojou činnosťou nadväzuje na výchovno-vzdelávaciu činnosť žiakov v škole, je stavebnica využiteľná obdobne a je jednou z možností na dosahovanie výkonových štandardov určených výchovným programom pre školské kluby detí.